Rodzaje pompek

bodybuilder-331671_1280Pięknie umięśniona i wyrzeźbiona klatka piersiowa może być efektem wielogodzinnej pracy na siłowni, ale można ją wypracować także w domowym zaciszu. Pompki do jedno z najprostszych ćwiczeń, a daje naprawdę doskonałe efekty w już w krótkim czasie. Wielu ludzi lekceważy to ćwiczenie, a to naprawdę duży błąd. Pompki mogą być rozgrzewką lub dodatkiem do treningu lub stanowić jego główną fazę ( jak w przypadku treningu obwodowego).

Czy istnieją różne odmiany pompek?

Wszystko zależy od ułożenia rąk, nachylenia ciał i podparcia. Można wykonywać je klasycznie, z rękami na podwyższeniu, nogami uniesionymi, z klaśnięciem czy na jednej ręce. Można wykorzystywać krzesła, drabinki lub poręcze. Do najpopularniejszych odmian pompek należą wąskie pompki (diamond push up), gdzie angażujemy tricepsy, klatkę i barki. Pompki klasyczne (regular push up) wymagają ułożenia dłoni na szerokości barków i zmuszają barki i triceps do intensywnej pracy. Szerokie pompki to ćwiczenie, w którym łokcie kierujemy na boki. Tu ważne jest zachowanie linii między łokciami a barkiem.