Ćwiczenia na triceps

sport-1235019_1920O tym, jak ważny jest mięsień trójgłowy dla siły naszych ramion, doskonale wiedzą kulturyści i osoby starające się o wyrzeźbienie harmonijnego kształtu swojej sylwetki. Mięsień trójgłowy – triceps – stanowi bowiem niemal połowę masy mięśniowej ramion, odpowiadając za prostowanie przedramienia i prawidłowe funkcjonowanie stawów łokciowych. Pięknie wyrzeźbione ramiona to więc nie tylko wypracowane bicepsy, ale także praca nad tricepsem, któremu warto poświęcić uwagę w regularnych ćwiczeniach. Wśród najbardziej efektywnych ćwiczeń na triceps znajdziemy m. in. prostowanie przedramion w pozycji leżącej na ławce, wyciskanie oburącz sztangielek, prostowanie przedramion w opadzie tułowia w przysiadzie, uginanie przedramion opierając się tyłem o ławeczkę, wyciskanie sztangi w wąskim chwycie w pozycji leżącej czy ćwiczenia z wyciągami górnymi wykonywane na siłowni lub maszynie, którą mamy w domu. Poświęcenie uwagi tego typu ćwiczeniom i regularne powtarzanie kolejnych serii, zaowocuje pięknie wyrzeźbionymi i silnymi mięśniami tricepsa wspomagającymi pracę nad innymi częściami ciała.